Μεταβολισμός

Η κυρία Μαρία Καραφλού έχει ως σκοπό της λειτουργίας του ιατρείου της την πρόληψη της παχυσαρκίας και της υπερβαρότητας σε παιδιά και ενήλικες. Είναι υπέρμαχος της μεσογειακής διατροφής και του μεσογειακού τρόπου ζωής.

Στο ιατρείο γίνεται καταγραφή προσλαμβανομένων θερμίδων με μελέτη διατροφικών συνηθειών και ανάλυση σύστασης σώματος με την μέθοδο εμπέδησης από την τεχνολογία της κορυφαίας στο Ηνωμένο Βασίλειο Inbody UK.

Παρέχεται υπηρεσία εξατομικευμένου διαιτολογίου 7 ή 15 ημερών. Ρωτήστε τη γραμματεία του ιατρείου τηλεφωνικά στο 2106714400 ή δείτε τις υπηρεσίες στο book online.

Μεταβολισμός

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η Μεσογειακή δίαιτα αποτελεί ένα πρότυπο διατροφής βασισμένο στις διατροφικές παραδόσεις της Κρήτης, της Νότιας Ιταλίας & γενικότερα της λεκάνης της μεσογείου.
Η επιστημονική κοινότητα έχει αποφανθεί πως η προσκόλληση στον μεσογειακό τρόπο ζωής σχετίζεται με χαμηλότερη νοσηρότητα & θνησιμότητα.  Ο μεσογειακός τρόπος ζωής με την φυσική δραστηριότητα, την διαπροσωπική επαφή & τα τοπικά προϊόντα της Μεσογειακής γης σε κάθε εποχή απαλλάσσει από πολλά από τα στρες του δυτικού τρόπου ζωής.

(Πηγή: Harvard, School of Public Health)

Η Μεσογειακή διατροφή βασίζεται στην κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης, φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, ξηρών καρπών και φυσικά ελαιόλαδου, το οποίο αποτελεί την κύρια πηγή λίπους για όλες τις μαγειρικές παρασκευές.

Συστήνεται ακόμα η κατανάλωση ψαριού (>2 φορές/ εβδομάδα) & η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά οξέα καθώς και η επιλογή λευκού άπαχου κρέατος έναντι του κόκκινου.

Τέλος ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην επαρκή ενυδάτωση, ενώ γίνεται αναφορά στην κατανάλωση κόκκινου κρασιού, πάντα με μέτρο (1 & 2 μερίδες για γυναίκες & άνδρες αντίστοιχα εβδομαδιαίως).

Ανάλυση Σύστασης Σώματος & Γυναίκα στα 40 έως 50

Γράφει η Δρ. Μαρία Καραφλού, Ενδοκρινολόγος Διαβητολόγος & Ειδικός Μεταβολισμού, Διδάκτωρ Γυναικολογικής Ενδοκρινολογίας Ιατρικής Σχολής Αθηνών

ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΒΙΟΕΜΠΕΔΗΣΗΣ
Μελέτη του Oxford Centre for Diabetes, Endocrinology & Metabolism, University of Oxford & του τμήματος Διαιτολογίας του University of Surrey, που δημοσιεύθηκε μόλις τον Φεβρουάριο του 2021, έδειξε ότι με την εμμηνόπαυση, ακόμη και αν το βάρος σώματος παραμένει σταθερό, το συνολικό λίπος αυξάνεται και τα οστά και οι μύες μειώνονται.

Για τη μελέτη αυτή 97 γυναίκες υποβλήθηκαν σε ανάλυση σύστασης σώματος με τη μέθοδο της βιο-εμπέδησης.

ΠΏΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ

Η ανάλυση σύστασης σώματος επομένως «μας ανοίγει τα μάτια» για τις αλλαγές στο σώμα της γυναίκας όταν τα οιστρογόνα αποσύρονται και η έμμηνος ρύση σταματά.
Για αυτό και οι δεκαετίες που προηγούνται της εμμηνόπαυσης είναι η χρυσή περίοδος για κάθε γυναίκα να «χτίσει» το δυναμικό με το οποίο τα οστά & οι μύες της θα μπουν στη φάση της απόσυρσης των οιστρογόνων.

Παχυσαρκία: Η μάστιγα της σύγχρονης εποχής

Γράφει η Δρ Μαρία Καραφλού, Ενδοκρινολόγος-Διαβητολόγος & Ειδικός Μεταβολισμού, Μέλος της Αμερικανικής Ενδοκρινολογικής Εταιρείας

Η Αμερικανική Ενδοκρινολογική Εταιρεία έχει αφιερώσει πολλές σελίδες του περιοδικού που αποστέλλει στα μέλη της για τη σύγχρονη, ύπουλη απειλή του Δυτικού κόσμου που λέγεται Παχυσαρκία. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σύγχρονο περιβάλλον μας είναι εξαιρετικά «παχυσαρκιο-γόνο» και ότι η αύξηση της επαγρύπνισης για το θέμα αυτό είναι ζωτικής σημασίας.

Διαχρονικά στη χώρα μας έχουμε εσφαλμένη αντίληψη περί υπερβαρότητας και παχυσαρκίας και δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν το 50% των αγοριών μας παιδικής και εφηβικής ηλικίας κινούνται στην περιοχή της υπερβαρότητας πολύ πριν την ενηλικίωσή τους. Αυτό έχει δυσμενέστατες συνέπειες στην υγεία και στους δείκτες νοσηρότητας.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιάτρων αναφέρει ότι η αντιμετώπιση της παχυσαρκίας στα παιδιά ακόμη και μέσω βαριατρικών χειρουργείων είναι προς ωφέλεια των εφήβων στην ζωή τους ως ενήλικες. Η καλύτερη θεραπεία όμως είναι και θα είναι η ΠΡΟΛΗΨΗ.

Η κυρίως αντιμετώπιση ξεκινά από την εμβρυ ι κή ζωή κάθε παιδιού. Η λεγόμενη «μεταβολική μνήμη» ξεκινά τόσο νωρίς. Τα Ελληνόπουλα είναι τα τελευτεία στο χρόνο που περνούν στο ελεύθερο παιχνίδι και τις αθλοπαιδιές και τα πρώτα στην καθιστική ζωή και στην έκθεση στην οθόνη.

Είναι χρέος μας εμάς των ενδοκρινολόγων να τονίζουμε ότι η πρόληψη της υπερβαρότητας χτίζεται μέρα την μέρα στα σπίτια μας και στην καθημερινότητά μας. Δεν υπάρχουν μαγικά κουμπιά. Κοιμόμαστε αρκετά; Αθλούμαστε; Περπατάμε όσο πιο πολύ μπορούμε; Βάζουμε την άσκηση και το μεσογειακό τρόπο ζωής στην καθημερινότητα μας; Μαγειρεύουμε με τις αγνές πρώτες ύλες αυτού του γόνιμου τόπου ή προτιμούμε το εύκολο, το εμπλουτισμένο σε ζάχαρη υλικό; Σεβόμαστε το βιορυθμό που ορίζει το φως;

Ας πάρουμε το παράδειγμα κάποιων γενιών πίσω μας και ας θυμηθούμε πόσο συχνά έτρωγαν κρέας οι παππούδες μας και οι γιαγιάδες μας. Πόσο συχνά τα γλυκά τους ήταν με βάση τη ζάχαρη; Μήπως τότε που τα γλυκά μας είχαν ως βάση το μέλι, το ελαιόλαδο τα παιδιά ήταν και πιο γερά;

Ο μεσογειακός τρόπος ζωής και η μεσογειακή δίαιτα καταξιώνονται παγκοσμίως από τις επιστημονικές εταιρείες. Έχουμε την καλή πρώτη ύλη. Ας την χρησιμοποιήσουμε. Είναι για το καλό μας.

Εμμηνόπαυση & Διατροφή με εξατομικευμένο διαιτολόγιο

Γράφει η Δρ Μαρία Καραφλού, Ενδοκρινολόγος, Διδάκτωρ Γυναικολογικής Ενδοκρινολογίας Ιατρικής Σχολής Αθηνών

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως Εμμηνόπαυση ορίζεται η οριστική διακοπή της εμμήνου ρύσεως και η διάγνωση τίθεται έπειτα από 12 μήνες συνεχόμενης απουσίας εμμηνορρυσίας. Στην Ελλάδα μέση ηλικία εμμηνόπαυσης είναι τα 51 έτη.

Με την απόσυρση των οιστρογόνων αρχίζουν να συντελούνται σημαντικές μεταβολικές αλλαγές, όπως η συσσώρευση κοιλιακού λίπους, η εμφάνιση ινσουλινοαντίστασης & η διαταραχή του μεταβολισμού των λιπιδίων, αυξάνοντας έτσι τον καρδιαγγειακό κίνδυνο & τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη.

Ο βασικότερος στόχος είναι η επίτευξη ενός υγιούς σωματικού βάρους με διατήρηση της μυϊκής μάζας και ενός υγιούς ποσοστού σωματικού λίπους.

H Μεσογειακή Δίαιτα με έμφαση στην κατανάλωση φυτικών τροφίμων, ψαριού και γαλακτοκομικών σε εξατομικευμένο διαιτολόγιο, σε συνδυασμό με φυσική δραστηριότητα & άσκηση τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, μπορεί να αποτελέσει σύμμαχο αφενός στην επίτευξη ηπιότερων εμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων και αφετέρου στη μείωση του κινδύνου για παχυσαρκία, σακχαρώδη διαβήτη, καρδιαγγειακά συμβάματα & οστεοπόρωση.

Επικοινωνία:

Κλείστε Ραντεβού Online >

Τηλέφωνο: 210 6714400

Email: info@mariakaraflou.gr

Διεύθυνση: Αγίας Σοφίας 26Α, Νέο Ψυχικό, 154 51

Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα έως Σάββατο: 09:00 με 14:00, Δευτέρα & Πέμπτη: 17:00 με 21:00

Μαρία Καραφλού Μιχάλα, MD, MSc, PhD

Copyright by Maria Karaflou, MD, MSc, PhD , 2021. All rights reserved.